El vuit de febrer de 2008 l’Ajuntament del Port de la Selva presentava una al·legació al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, veiem que aquest tampoc preveia resoldre els problemes del nostre municipi en aquest camp.
Enteníem en aquell moment, que sobretot els horaris d’hivern no responien a cap criteri, no eren bons ni per la gent que treballava, ni pels estudiants, ni pel lleure.
Dèiem que sense cap mena de dubte aquest era un peix que es mossegava la cua. Difícilment es podia fomentar l’ús d’un servei de transport que no responia a les necessitats dels usuaris. La sensació que ens provocava tot plegat era que el transport de viatgers per carretera que s'oferia en el nostre municipi es feia per cobrir l’expedient dient que existia.
El que en tot cas el que quedava clar era que el servei de transport de viatgers del nostre municipi no complia ni els objectius generals del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, ni les Directrius nacionals de mobilitat i tampoc veiem que el Pla tingués previst solucionar-ho.
Tot això ens va portar a demanar des de l’Ajuntament que el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012 incorpores per el Port de la Selva un servei de transport de viatgers eficaç, que permetés una integració millor del territori per tal que els ciutadans gaudíssim del mateix nivell d’oportunitats per al nostre desenvolupament personal i social, incrementant la nostra qualitat de vida i la sostenibilitat del país.
A partir d’aquí ens posem a treballar amb l’empresa concessionària SARFA, paral·lelament la Direcció General del Transport Terrestre estudia les nostres al·legacions i tot això desemboca en una proposta per part dels Serveis Territorials a Girona de Ports i Transports d’uns nous horaris pel servei de viatgers en el nostre municipi.
Des de l’Ajuntament hem proposat petits retocs a l’horari, que a hores d’ara no sabem si s’han incorporat però malgrat tot entenc que la millora és substancial, no només per l’increment del numero de serveis sinó sobretot per la seva coherència, doncs de ben segur ara responen a criteris de mobilitat fàcilment justificables.
El nou servei es posarà en marxa, en principi el proper dilluns dia 22 de setembre de 2008, des de l’Ajuntament i des de SARFA sereu convenientment informats dels nous horaris.
Aquest és per mi un clar exemple d’aquelles satisfaccions difícilment experimentables fora la política municipal , doncs l’esforç personal té una recompensa col·lectiva.
Per veure els horaris fes click
Enteníem en aquell moment, que sobretot els horaris d’hivern no responien a cap criteri, no eren bons ni per la gent que treballava, ni pels estudiants, ni pel lleure.
Dèiem que sense cap mena de dubte aquest era un peix que es mossegava la cua. Difícilment es podia fomentar l’ús d’un servei de transport que no responia a les necessitats dels usuaris. La sensació que ens provocava tot plegat era que el transport de viatgers per carretera que s'oferia en el nostre municipi es feia per cobrir l’expedient dient que existia.
El que en tot cas el que quedava clar era que el servei de transport de viatgers del nostre municipi no complia ni els objectius generals del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, ni les Directrius nacionals de mobilitat i tampoc veiem que el Pla tingués previst solucionar-ho.
Tot això ens va portar a demanar des de l’Ajuntament que el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012 incorpores per el Port de la Selva un servei de transport de viatgers eficaç, que permetés una integració millor del territori per tal que els ciutadans gaudíssim del mateix nivell d’oportunitats per al nostre desenvolupament personal i social, incrementant la nostra qualitat de vida i la sostenibilitat del país.
A partir d’aquí ens posem a treballar amb l’empresa concessionària SARFA, paral·lelament la Direcció General del Transport Terrestre estudia les nostres al·legacions i tot això desemboca en una proposta per part dels Serveis Territorials a Girona de Ports i Transports d’uns nous horaris pel servei de viatgers en el nostre municipi.
Des de l’Ajuntament hem proposat petits retocs a l’horari, que a hores d’ara no sabem si s’han incorporat però malgrat tot entenc que la millora és substancial, no només per l’increment del numero de serveis sinó sobretot per la seva coherència, doncs de ben segur ara responen a criteris de mobilitat fàcilment justificables.
El nou servei es posarà en marxa, en principi el proper dilluns dia 22 de setembre de 2008, des de l’Ajuntament i des de SARFA sereu convenientment informats dels nous horaris.
Aquest és per mi un clar exemple d’aquelles satisfaccions difícilment experimentables fora la política municipal , doncs l’esforç personal té una recompensa col·lectiva.
Per veure els horaris fes click
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada